onsdag 26. januar 2011

Bøker og leselyst

Jeg har en blogg på et foreldreforum, og et dypdykk i arkivet der vitnet om stadige forsøk på å blogge hvilke bøker jeg leser i løpet av et år. Ikke en av listene var fullført, gitt.
Noe av grunnen er at det rett og slett går i glemmeboken, men noe kan også skyldes at den bloggen er full av tant og fjas, og dermed så mange innlegg at boklisten forsvinner bakover og havner i arkivet. Igjen.
Men så kom jeg på den utmerkede ideen å legge boklisten ut her på det vidåpne internettet. Hva er vel bedre enn det?
Så, her kommer.

Bøker jeg har lest i 2011:
"Going Postal", Terry Pratchett, del av Discworld.
Om Moist van Lipwig, posten, golems og det hele. Jeg elsker Discworld-universet til Pratchett!
Making Money", Terry Pratchett, også Discworld og oppfølgeren til Going Postal.
"Nightwatch", Pratchett - igjen, fortsatt Discworld, men en del av serien om vaktene. Jeg liker Sam Vimes bare bedre og bedre for hver bok jeg leser om ham!
"Thief of time" - Pratchett det også, hva kan jeg si? Det går i perioder, ikke minst når jeg endelig kommer meg til Norli i sentrum og får tak i et par av bøkene jeg ikke hadde fra før. Jeg vil ikke vite hvor mye penger jeg har brukt på Pratchett de siste to årene!

Ingen kommentarer: