onsdag 5. mars 2008

Vinen fra helvete

*obs! dobbeltposting*
Eller deromkring …

Jeg har akkurat kommet meg hjem fra et mer eller mindre vellykket kurs i bartebyen. I går kveld skulle en kollega og jeg dele en flaske vin på kveldingen etter middagen, og som alle andre gikk vi ned i baren og kjøpte med oss en flaske.
Ettersom vi bodde på Britannia, var vi i den erverdige Palmehaven, og vi fikk husets vin; Palmehavens bladibla. Det var noe spanske greier i hvert fall.
Vel, flaske med opp på rommet (les: suiten) som en av de andre bodde på, fylle opp glassene, og så satt vi oss godt til rette. Vi begynte med å lukte på vinen; og det luktet merkelig. En blanding av kork og gummi, og jeg kjente jeg fikk frysninger. Smakte en sup, og det er ikke å overdrive når jeg sier at vinen smakte LANGT verre enn det som ble produsert enkelte steder i C-blokka på Rimo i studietiden. Vi kom oss ned i baren, fikk byttet vinen i en ny flaske; den så annerledes ut, luktet helt annerledes - og smaken var totalt forskjellig fra første opplevelsen. Likevel var det en god drittvin, og vi ble ganske gretne.Vi endte til slutt opp med en El Coto (?) som var spesialtappet for Jonathan vinkjeller (på Britannia) - litt for krydret og for mye preg av einebær for min skyld; så det endte med at vi ikke en gang drakk opp.
I det hele tatt endte vi opp ganske så mugne, vi kunne jo fått en fin amarone på polet for prisen av den råtne vinen. (Men det *piiip* kurset tok for lang tid i går, så polet stengte før vi kom oss dit.)Vel, lesson learned. Neste gang jeg treffer gjengen, er vi på samling i Tromsø. Vi ble godt enige om at pol-turen var høyt prioritert. Til og med før innsjekk på hotellet.

Ingen kommentarer: