torsdag 3. mai 2007

En liten badenymfe

Poden har gått på svømming siden han var 6 uker gammel, og stortrives i vannet. Han har blitt kjempeflink til å hoppe uti, snu seg og kave seg inn til kanten og opp av vannet, og det er jo nettopp det som er et av hovedpoengene med denne svømmingen; å få barna i stand til å berge seg selv.

En av favoritt-tingene til poden i bassenget er å dykke, og nå også etter ringer. Han fikk virkelig dreisen på det på mandag, og enda bedre ble det når han fikk på svømmebriller og kunne se godt.
Vi tok en haug med bilder, det var slikt et flott sollys inn i svømmehallen - og mange av bildene hadde utrolig flotte farger.
Det har virkelig vært verdt alt stresset vi har hatt med å rekke svømmingen når vi i dag ser hvor utrolig godt han trives i vannet. Han elsker å bade, har fått mange nye venner, og en trygghet i det våte element som jo er uvurderlig. At en av de mest erfarne svømmeinstruktørene til NLS mener at det vil bli vanskelig å lære poden å svømme får vi ta som den utfordringen det er. Jeg har da lært mange andre barn å svømme, så det skulle da vel bare mangle at jeg ikke klarte å lære mitt eget barn det samme!
Men innerst inne vet jeg at han har rett han instruktøren. Babysvømmere trives best under vann, jeg har jo sett det selv, og irritert meg over det til tider. Det er jo ikke så lett å få de barna der til å holde hodet over vannet. ;)


3 kommentarer:

Nina Karin sa...

For et herlig bilde av krabaten !
Utrolig skarpt og det kjempe gliset på han da, det må du henge opp på veggen!

Nina Karin sa...

Foresten fikk gutten sett det, og han ble fornærmet når han ikke var på bildet, så vi måtte hente frem bildene av de to sammen, då var det greit. hehe

-=Jeanette=- sa...

Det kan vi ordne. Vi får ta dem med på bading begge to! :D