onsdag 2. mai 2007

En sprekere Ru - og litt flisespikking ...

Jeg syklet til jobben i dag.
Først opp i barnehagen med poden, så til jobb - brukte en halvtime fra barnehagen til jobben.
Jeg trodde det ville ta minst en time ...
Selvsagt er jeg UTROLIG stolt over meg selv, jeg angret mange ganger i løpet av turen, vurderte buss et par ganger, men ettersom pengene lå i bilen som gubben hadde tatt, så var det enten sykle eller gå.
Det ble en del gå i tillegg til syklingen da, når sant skal sies. Mange lange oppoverbakker på grus, og begynnende krampe i en sliten kropp gjør sitt. Men jeg overlevde, og jeg kom frem mye raskere enn jeg hadde trodd, så passe at det faktisk frister til gjentakelse.
At jeg var peonrød og våt av svette når jeg kom frem får bare være så. Jeg klarte det, helt alene, og jeg er stolt av meg selv!

Ja, også var det flisespikkingen da:
Vi var på Egon på lørdag og spiste lunsj. Der har de disse lappene på hvert bord som sier at man må gå til baren for å bestille maten. Det er greit nok det, men den engelske oversettelsen var så som så:
Food and drink
kindly place your
order at the counter
...
Nuvel. Om maten allerede har fått bein å gå på, så tror jeg heller at jeg spiser hjemme jeg ...

;)

Ingen kommentarer: