torsdag 7. juni 2007

Det er sommer, det er sol og det er ...

veldig varmt.
Veldig veldig varmt!
I Bergen var det 25,8 grader klokken 14 i dag.
Bilen viste 30 grader når jeg satt meg i den på vei hjem fra jobb, og det kokte innendørs. Luften sto helt stille, og jeg trodde jeg skulle besvime av varmen flere ganger.
Det var intet annet å gjøre enn å kjøre A/C på ful guff, og begge vinduene foran rullet helt ned.
Da jeg hadde hentet poden i barnehagen, tok vi en sjefsavgjørelse på at vi måtte kjøpe is, så det gjorde vi.
Aldri før har jeg sett poden sluke en saftis på den måten, uten å grise en eneste liten dråpe. Stakkars, han var nok varm og tørst han også!

Akkurat nå er det Barne-TV, men ettersom poden ikke synes UHU er gøy i mer enn 2 minutter, så er jeg den eneste som ser på, dog med et halvt øye.
Min kjære ligger på gulvet og sover på treningsmatten, poden sitter og pusler på sitt nye magnet-puslespill, og alt er bare fred og fordragelighet.
Jeg kjøpte et lite Troll-puslespill til poden da jeg var på sightseeing på Fløyen her om dagen, som er magnetisk slik at han kan pusle det på for eksempel kjøleskapet. Det eneste problemet er vel det at han innimellom husker at det er masse is i frysen og skal ha mer. ;)

For øvrig må jeg poste link til tegningen som var bak på siste LO-Aktuelt, som jo er høyst aktuelt i disse privatiseringstider, der byrådet i Bergen har store planer om å privatisere vannet.

Er det noe jeg er sterkt i mot, så er det å gjøre vann til en handelsvare. Vann er en menneskerett, ikke en handelsvare der multinasjonale selskaper som Veolia skal ha den makten.
Og en ting er sikkert; jeg vil gjøre mitt for at det ikke blir et mørkeblått byråd i Bergen som fortsetter privatiseringen i samme grad som hittil.

Ingen kommentarer: