torsdag 19. april 2007

Ignorance is bliss ...

I dag fikk jeg nok en av disse spam-mailene relatert til MSN Messenger.
"Vi stenger alle brukerne, hvis ikke du vil betale for din bruker, send denne mailen videre til alle du kjenner."

HVOR DUM ER FOLK?
Det er lov å tenke selv av og til ...
Hvordan i ALLE dager skal MSN-folkene finne ut om DU har videresendt mailen, for eksempel.
Og siden NÅR begynte de å kommunisere på den måten, ikke minst; på norsk?

Nå var det heldigvis ikke noen jeg kjente denne e-posten kom fra, den kom fra en som hadde tilgang til en side der msn-adressen min lå tidligere.
Jeg liker å tro at mine venner ikke er så dum at de går på den der spammen der. Om du som nå leser skulle være en venn av meg, og går på slike ting, så håper jeg du har lært! ;)

1 kommentar:

HP sa...

Ja, det er fantastisk hva enkelte får seg til å videresende.

Jeg fikk for eksempel flere kjedemailer om gratis Sony Eicsson-telefon, et kjapt google-søk viste at det hele var en scam, og at de som fikk svar fra denne angivelige ericsson-ansatte fikk en ødeleggende orm på kjøpet. Ingen telefon. Jeg gjorde et par av de som sendte meg denne eposten oppmerksom på dette, men fikk ingen kommentar tilbake.

Heldigvis er det sjelden jeg får slike kjedemailer …